لینوکس

خرید فروش سرور خرید هاست رایگان

لینوکس

خرید فروش سرور خرید هاست رایگان

لینوکس

adminwebhost.ir
buy-host.in
buywebhost.in
p30webhost.com

  • ۰
  • ۰

آموزش کار با Crawl Errors در سرچ کنسول گوگل



Image result for ‫آموزش کار با Crawl Errors در سرچ کنسول گوگل‬‎


 اگر صفحه‌ای در سایت شما موجود نباشد ولی در نقشه سایت قرار گرفته باشد یا از صفحات داخلی سایت به آن لینک داده شده باشد یک خطا جدید به این بخش اضافه می‌شود.

نکته:اگر لینکی از سایت های دیگر به یک صفحه داخلی سایت شما که وجود ندارد داده شود سبب به وجود آمدن Crawl Errors نخواهد شد.

 نحوه رفع مشکلات ایجادشده در بخش Crawl Errors

برای مشاهده این بخش بعد از وارد شدن به اکانت سرچ کنسول از منوی سمت چپ بر روی گزینه crawl و پس از آن بر روی Crawl Errorss  کلیک کنید تا بخش مربوطه نمایش داده شود.

در این قسمت دو نوع خطا از سایت به شما معرفی می‌گردد:

Site errors: بخش اول مربوط به مشکلات کلی سایت و عدم دسترسی روبات های گوگل به کل محتوای سایت شماست.


URL errors: بخش دوم به صفحات داخلی سایت توجه داشته و عدم دسترسی روبات گوگل به یک آدرس مشخص در سایت شما را لیست می‌کند




ابزار remove URLs که بعنوان زیرمجموعه ای از بخش Google Index در اکانت وبسمتر گوگل تعریف شده است به شما این امکان را میدهد که صفحات خاصی از سایت خود را برای حذف از نتایج گوگل معرفی کنید.


نحوه کار با Remove URLs

با ورود به این بخش و انتخاب گزینه Temporarily hide باکسی برای وارد کردن آدرس صفحه مورد نظر شما جهت حذف از نتایج یا ایندکس ها گوگل باز میشود. با وارد کردن آدرس و فشردن دکمه continuee به صفحه دیگری منتقل میشوید. در قدم بعدی از شما پرسیده میشود که دلیل شما برای حذف این صفحه چیست و چه گزینه ای مد نظر شماست.

گزینه های ممکن عبارتند از:
Remove page from search results and cache:

 انتخاب این گزینه آدرس مورد نظر شما را از نتایج جستجوی گوگل خارج کرده و ایندکس های ثبت شده توسط روبات های گوگل برای آن را پاک میکند. در واقع شما به گوگل اعلام میکنید که این صفحه دیگر بر روی سایت شما وجود ندارد.
Remove page from cache only: 

انتخاب این گزینه صفحه مورد نظر را بطور کلی از نتایج گوگل حذف نمیکند بلکه تنها ایندکس گوگل از این صفحه سایت را حذف میکند. بعبارت دیگر این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما تغییرات اساسی در محتویات یک صفحه از سایت خود ایجاد کرده باشید و خواهان بازبینی و ایندکس مجدد آن توسط گوگل هستید.
Remove directory:

 با انتخاب این گزینه شما آدرس معرفی شده به گوگل و تمامی آدرس هایی که با این عبارت آغاز میشوند را از نتایج گوگل حذف میکنید. با این کار شما گزینه اول را بر روی تعداد زیادی از صفحات سایت خود اعمال میکنید. بعنوان مثال اگر شما آدرس mysite.com/blog/ را در این بخش وارد کرده باشید و گزینه remove directory را انتخاب کنید این صفحه و تمامی صفحات زیر مجموعه آن حذف خواهند شد. مانند: mysite.com/blog/samplenews.html

نظرات (۱)

  • رادیاتور قرنیزی
  • مطالب عالیست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی