لینوکس

خرید فروش سرور خرید هاست رایگان

لینوکس

خرید فروش سرور خرید هاست رایگان

لینوکس

adminwebhost.ir
buy-host.in
buywebhost.in
p30webhost.com

  • ۰
  • ۰

حل مشکل اتصال اینترنت به کمک چراغ های مودم





آشنایی اولیه با سرویس ADSL:
سرویس ADSL یکی از راه های اتصال و استفاده از اینترنت بر بستر کابل های رایج فعلی تلفن است. یعنی برای توسعه و گسترش آن نیازی به کابل کشی جدید از سرویس دهنده اینترنت (که ISP نامیده میشود) به محل کاربر نهایی، نیست. این سرویس از سرعت دانلودی تا 24 مگابیت پشتیبانی میکند که البته بستگی مستقیمی به فاصله کاربر تا سوییچ مرکز مخابرات دارد. در عمل سرعت هایی تا حد 2 مگابیت قابل ارائه هستند. بیشترین فاصله مجاز کاربر تا مرکز مخابرات حدود 6 کیلومتر است


مزایای استفاده از سرویس ADSL عبارتست از: عدم اشغال شدن خط تلفن، سرعت بسیار بالاتر نسبت به Dial-up، قابلیت به اشتراک گذاری راحت بین چند کاربر، اتصال دائمی و بدون نیاز به انتظار به اینترنت و ..


 استفاده از سرویس ADSL

برای استفاده از سرویس ADSL نیاز به خرید اشتراک آن از یک ISP محلی و یک مودم ADSL می باشد. پس از درخواست شما برای اشتراک، ISP در مرکز مخابرات خط تلفن شما را به دستگاه های سرویس دهنده خود متصل می کند. نشانه فعال بودن سرویس اینترنت روی خط شما، روشن شدن چراغ ADSL مودم میباشد. سپس شما بعد از تنظیم مودم ADSL میتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

نکات :

  1. سرویس ADSL روی خط تلفن ثابت و بدون اشتراک (PCM) قابل ارائه است.
  2. برای ارائه ADSL باید فاصله محل شما تا مخابرات کمتر از 6 کیلومتر باشد (البته نگران این مورد نباشید چون در مکان های داخل شهری معمولا این فاصله در حد مجاز قرار دارد.
  3. نشانه فعال بودن سرویس روی خط شما، روشن شدن چراغ ADSL مودم است

مراحل عمومی عیب یابی:
1. ابتدا از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر (ابتدا فقط بوسیله کابل) مطمئن شوید


2. از فعال بودن سرویس اینترنت خود مطمئن شوید. نشانه فعال بودن خط ADSL، روشن شدن چراغ ADSL  روی مودم می باشد. اگر چراغ ADSL روشن میشود ولی به اینترنت دسترسی ندارید ممکن است اشتراک شما تمام شده باشد. سرویس دهنده های اینترنت خط شما را تا چندین روز پس از اتمام اشتراک یا حجم مصرفی، باز هم فعال نگه می دارند


 پس حتما پس از روشن شدن چراغ ADSL، بازهم فعال بودن اشتراک خود را با ISP چک کنید. اگر چراغ ADSL روشن نمیشود و ISP ادعا میکند که سرویس شما فعال است حتما با یک مودم دیگر روشن شدن چراغ ADSL را چک کنید




چراغ مودم (یا ترکیبی از مودم و روتر)

اکثر مودم ها (هم کابلی و هم DSL) نیز مانند روتر ها، دارای یک چراغ اختصاصی برای نشان دادن وضعیت اتصال پهنای باند هستند. این چراغ معمولا با عبارت هایی مثل Online، Cable، Sync و Signal نام گذاری می شود یا دارای شکلی شبیه به چراغ اینترنت در روتر هاست که در بالا توضیح دادیم. در شرایط طبیعی، این چراغ باید به رنگ سبز یا زرد باشد. اگر این چراغ خاموش، قرمز و با به صورت مداوم در حال چشمک زدن است (در صورتی که چشمک زدن آن کوتاه و حدود یک دقیقه بعد از ریبوت کردن مودم باشد، اشکالی ندارد)، شما باید کابل خدماتی خود را بررسی نمایید. این کابل یا همان سیم تلفن است (DSL)، یا کابل coaxial (برای اینترنت کابلی). مطمئن شوید که این کابل آسیب ندیده باشد و در درگاه خود محکم قرار گرفته باشد. در صورتی که پس از بررسی این کابل و محکم کردن آن مشکل حل نشد، شما می بایست با شرکت خدمات دهنده اینترنت خود تماس بگیرید


پی سی وب سرور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی